Desiree de Koning
Managing Director Event Ticketing Software Benelux
Door NetRom Software hebben we meer tijd voor onze klanten

Event Ticketing Software Benelux (ESB) levert software voor eventmanagement aan theaters, concertzalen en andere organisaties waar events plaatsvinden. Bij het plannen van een concert of een voorstelling ondersteunt de software alle technische, logistieke, personele, facilitaire en financiële processen voor, tijdens en na het event. Heldere rapportages stellen de gebruikers in staat processen nauwkeurig aan te sturen en verder te optimaliseren.

De eventmanagementproducten iTheatre, iConcert and iMuseum worden gebruikt door medewerkers van alle afdelingen, maar ook door impresariaten en artiesten die zo hun eigen tournees kunnen plannnen en begroten. Veel theaters en concertzalen hebben de eventsoftware overigens geïntegreerd met kaartverkoopsoftware, de financiële administratie, de website en social media.

Weten waar je staat

Directeur Desiree de Koning: "In de processen van onze klanten zijn draaiboeken en checklists cruciaal. Wij stellen ze beschikbaar als rapportages van gemaakte afspraken over bijvoorbeeld decors, licht en geluid. Veeleisende professionals van alle disciplines kunnen zo de meest gedetailleerde planningen en taakverdelingen afstemmen. Maar ook financiële en managementrapportages zijn bepalend voor het succes van onze klanten. Van marketing tot de optimale inzet van personeel en prijsonderhandelingen tussen podia en impresariaten: met inzicht in wat er gebeurt per week, per dag en per voorstelling weet je waar je staat.

Luisteren

Wij bedienen sinds 1994 podia, musea en andere culturele instellingen. We hebben leren denken als onze klanten en we kennen hun business en hun processen. Sinds we ontwikkelcapaciteit van NetRom Software inzetten voor nieuwe versies van onze producten, zijn we nóg beter in staat ons te richten op de behoeften van onze gebruikers en de kwaliteit van ons ontwikkelproces.

Een dirigent staat bovenaan een repertoire

We hebben voortdurend contact met onze klanten en we sturen onze productontwikkeling aan door te luisteren naar hun wensen. Hoe dat werkt? De eerste stap is een document waarin we opschrijven wat de nieuwe functionaliteit inhoudt, dus wat de software moet doen. In stap twee voegen onze ontwerpers schermen en expliciete informatie toe in een document dat naar NetRom Software gaat. Daar staat bijvoorbeeld ook in dat een dirigent iemand is die altijd bovenaan een repertoire staat. Ook eventuele wijzigingen in de database worden in deze fase voorbereid.

Sneller en beter ontwikkelen

In stap drie werkt NetRom Software ons ontwerpdocument uit tot een ontwikkeldocument dat na ons akkoord direct wordt uitgevoerd. Dit ontwikkeldocument komt snel tot stand en geeft ons uitstekend grip op het hele proces. Dankzij de extra capaciteit richten wij ons nu op de architectuur, het ontwerpen en het testen van de software en de rapporten. Als organisatie hebben we meer tijd om naar onze klanten te luisteren en ze te helpen met support en advies, terwijl we de kwaliteit en de functionaliteit van onze producten sneller verbeteren dan voorheen.

Waarom het klikt met NetRom Software

Ik ben ontzettend blij met de samenwerking met NetRom Software. Wij leveren de nodige informatie over de processen van onze gebruikers zeer expliciet aan, en dat maakt de werkwijze gelijk heel duidelijk. Vanaf het eerste contact in 2006 klikte het en zo is het gebleven: de mensen van NetRom Software communiceren helder en duidelijk, zijn vriendelijk, enthousiast, flexibel en betrouwbaar. Ze doen ontzettend hun best en zijn ook nog eens technisch ijzersterk. Het respect en de betrokkenheid zijn volledig wederzijds, en dat is precies de manier waarop wij graag werken. Juist ook in de toekomst, als we ons steeds meer op de internationale markt zullen richten.”