Aanpak NetRom leidt tot groei klanten
Voor het vierde jaar op rij is NetRom Software één van de grote winnaars in de Giarte IT Xperience Monitor 2022. Met een fan-score van 96% en de hoogste Customer Satisfaction Score in de IT sector, scoort NetRom Software niet alleen beter dan in 2021, maar zelfs in de top 3 van de gehele benchmark! Hoe komt het nu dat klanten zo enthousiast zijn over NetRom? In een serie artikelen gaan wij dieper in op de resultaten van het onderzoek en leggen we uit hoe onze unieke – én positief gewaardeerde – werkwijze bijdraagt aan de fantastische resultaten.

Giarte IT Xperience Monitor (ITX)
Giarte doet al meer dan vijftien jaar onderzoek naar de menselijke ervaring binnen de IT. De IT Xperience Monitor (ITX) is dé jaarlijkse meting van klanttevredenheid over de dienstverlening van toonaangevende en snel opkomende IT-bedrijven in de Nederlandse markt. We zijn trots op onze scores en delen die graag met je.
<- Download hier gratis het volledige boek met de resultaten van de Giarte ITX Monitor 2022.
Employee 1st = customer 1st
Mircea Negrila, CTO NetRom: “We investeren continu in onze eigen mensen. Ons motto is ‘employee 1st = customer 1st’. We willen de beste IT-werkgever in Roemenië zijn met de grootste toegevoegde waarde voor onze klanten. Het resultaat: een personeelsverloop van slechts 9% en klanten die hun groeiambities waarmaken.
Maar wat moeten IT-organisaties doen om écht het verschil te maken in de samenwerking? Uit wat voor deelgebieden bestaat de studie van Giarte? Wat zijn daarvan de resultaten voor NetRom? En hoe maakt NetRom écht het verschil om tot deze resultaten te komen? Op die vragen geven we antwoord in dit stuk.
Het Giarte-model
Het Giarte model is afgeleid uit de data van het jarenlange onderzoek van Giarte naar tevredenheid binnen sourcingrelaties en uit een systematisch literatuurreview van onderzoek over klantloyaliteit in business-to-businessrelaties.Het model gaat uit van drie pijlers: Output, Outcome en Monetized Performance Goals. De IT-organisatie wordt op al deze aspecten beoordeeld door haar klanten aan de hand van verschillende vragen. Monetized Performance Goals zijn een optelsom van een goede output en gerealiseerde gewenste outcomes. Aan klantzijde gaat het hier om concurrentievoordeel vergroten, omzet verhogen en operationele kosten verlagen.
Op vlak van de pijler Monitized Performance Goals worden er twee financiële indicatoren in kaart gebracht voor de commerciële positie, namelijk Reletting (de verlenging van het contract met de klant) en Share of Wallet (de levering van aanvullende diensten bij de klant). Dat klanten hier positief op reageren is een bevestiging van onze langdurige klantrelaties en loyaliteit.

Hoe maakt NetRom écht het verschil
In onze samenwerking staat co-creatie centraal. Alle medewerkers van het team zijn volledig betrokken bij de klant. We denken en beslissen mee over de input en nemen verantwoordelijk over het geleverde resultaat. Daarbij zijn continue verbetering en optimalisatie van de klanttevredenheid belangrijke aandachtspunten.”Dankzij de loyaliteit van onze medewerkers hebben zij veel expertise en kennis over onze klanten, hun projecten en markten. Voor onze klanten betekent het rust, vertrouwen en zekerheid dat innovatieve software wordt ontwikkeld door een vast team van enthousiaste en toegewijde mensen.
“We zien dat dit alles leidt tot resultaat. Duurzaam bijdragen aan de groei van onze klanten, daar doen we het voor. Door onze manier van samenwerken ontstaat er een langdurige relatie met onze klanten. Gemiddeld blijft een organisatie 12 jaar klant bij NetRom. Dit jaar hebben we zelfs een 20-jarig jubileum met een klant die we zeker samen gaan vieren.
Klantcase Ridder
Ronald Debeij, Manager Product Development R&D bij Ridder: “Succesvol samenwerken met een nearshore partij komt niet vanzelf. Vanuit mijn ervaring wist ik dat het essentieel is om ‘in control’ te zijn. Natuurlijk begint dat bij een duidelijke visie en een duidelijk doel: wat wil je bereiken met Ridder?”“Met NetRom hebben we een vast team, zonder verloop, en kunnen groeien als het moet. We kunnen onze uitdagingen op het vlak van software delen met onze teamgenoten in Roemenië, die dan te rade gaan binnen hun collega-teams. Als wij ons afvragen wat de beste technologie is om een app te ontwikkelen - HTML5 of toch Flutter – komen de experts van Netrom met goede adviezen en helpen je met out of the box denken, want je weet zelf vaak niet goed hoe ‘vast’ je ideeën zijn.”
Wat zorgt dan voor die wederzijdse loyaliteit? “Zorgen dat je elkaar echt leert kennen – en sociale activiteiten opzetten. Als we hier een succesje boeken, eten ze bij NetRom in Roemenië taart. We nemen merchandising mee. Of we eten met de pot mee in de kantine van NetRom.”
“Natuurlijk is duidelijk dat we niet zomaar bij elkaar naar binnen kunnen lopen, maar in coronatijd hebben we ook in eigen land gezien dat we daar niet primair van afhankelijk zijn. We hebben regelmatig demo’s waar onze NetRom-collega’s ook aan meewerken en waar iedereen kan aanschuiven. De komende tijd willen we investeren in werkbezoeken, waarbij NetRom-ontwikkelaars in Nederland in de kas komen kijken – iets wat in coronatijd niet goed mogelijk was.”
Lees meer over de samenwerking met Ridder in de case study >
Klik hier voor meer case studies >
Wat zeggen klanten over NetRom Software?
Onze klanten hebben veel mooie en positieve reacties gegeven in het onderzoek. Hier worden wij natuurlijk heel enthousiast van!
Meer weten?
NetRom biedt hoogwaardige dienstverlening in applicatiebouw, quality assurance en maintenance. Al 23 jaar werkt NetRom, in co-creatie, samen met toonaangevende opdrachtgevers in verschillende branches. Hierdoor biedt NetRom een enorme knowledge base en best practices in software ontwikkeling.
Heeft u een IT-vraagstuk waarvoor specifieke kennis is vereist? Bent u op zoek naar ontwikkelcapaciteit? Of wilt u meer weten of de NetRom dienstverlening bij uw bedrijf past? Wij denken graag met u mee.
Neem gerust contact met ons op via +31 (0)30 782 0111 voor meer informatie of het maken van een persoonlijke afspraak. Of maak eenvoudig een afspraak voor een online meeting op een tijdstip die goed voor u past.
Gerelateerde content:
- Een fanscore van 96%
- Hoogste score NetRom in Giarte ITX Monitor 2022
- Case study Visma | Onguard


Case study: De kas wordt steeds slimmer
In de moderne glastuinbouw worden vele sensoren gebruikt. Telers kunnen zo allerlei variabelen in de kas meten en regelen om de groeistrategie van de gewassen te optimaliseren. Ridder ontwikkelt en implementeert dergelijke slimme oplossingen en systemen.