Ziggo is een van de grootste Nederlandse aanbieders van kabeltelevisie, internet en mobiele telefonie.

Ziggo Zakelijk levert naast tv en internet ook VoIP, mobiele telefonie en vele andere zakelijke diensten. De samenwerking met honderden integratiepartners wordt ondersteund met uitgebreide online functionaliteiten. TeamNETROM helpt mee bij de ontwikkeling.
Portal voor Ziggo Zakelijk
Het hele proces rond het bestellen en wijzigingen van diensten inclusief de bijbehorende interactie wordt ondersteund met een uitgebreide portal voor de partners van Ziggo Zakelijk. Deze portal heeft koppelingen met interne- en externe systemen die bijvoorbeeld de financiële en operationele processen van de dienstverlening ondersteunen. TeamNETROM is medeverantwoordelijk voor de bouw van de portal en ontwikkelt systematisch nieuwe functionaliteiten ter ondersteuning van het afhandelen van orders en wijzigingen door een toenemend aantal diensten. Zo is het handmatig overtypen van reeds in andere systemen geregistreerde gegevens systematisch uitgebannen. Dat voorkomt fouten, vertraging en extra afhankelijkheden. Nummerportering vereist geen enkele actie meer van Ziggo-medewerkers: het proces wordt door de partners in de portal afgehandeld en verloopt verder volledig automatisch.
Eindgebruikersgemak
De wensen van eindgebruikers veranderen voortdurend. Denk aan verzoeken als het porteren van een telefoonnummer, het aanpassen van de internetsnelheid of het bestellen van nieuwe telefoniediensten zoals een vast of mobiel belpakket voor een nieuwe medewerker. Het snel en goed afhandelen van die verzoeken vereist feilloze interactie, zowel tussen de partners en hun eindgebruikers als tussen de provider en de partners. Een voorbeeld van een nieuw product is een webgebaseerde virtuele telefooncentrale: een Virtual Private Branch Exchange (VPBX). Deze functionaliteit, via meerdere technische platformen beschikbaar voor partners, werd herontwikkeld als selfservice-module voor eindgebruikers.


+service providers
Wij kennen de business logica en administratieve processen van service providers. Daardoor kunnen wij snel schakelen en de behoefte aan ontwikkelcapaciteit en -expertise opvangen. Daarom kiest Ziggo voor TeamNETROM! Software ontwikkeling met extra ontwikkelcapaciteit. Steeds meer Service Providers kiezen voor TeamNETROM. U ook?

Migreren om te innoveren
Een ander groot project draait om reguliere updates van onderliggende platformen. Alle verbeteringen en uitbreidingen van deze platformen krijgen gestalte in nieuwe versies. Zoals de Bereikbaarheidsmanager communiceert met het telefonieplatform over bijvoorbeeld doorschakelingen. Zo wisselen ook andere applicaties intensief gegevens ermee uit. Naast functionele wijzigingen kan het gaan om veranderingen in connectiviteit. Veiligheidsmaatregelen kunnen bij vervanging van een server op het platform door een server in een ander datacenter zeer ingrijpend zijn. Daarom is er een oplossing gecreëerd waarmee per applicatie de oude dan wel de nieuwe versie van het platform is te koppelen, zodat het migratieproces gecontroleerd en met één druk op de knop is uit te voeren.
Flexibiliteit dankzij expertise
TeamNETROM levert niet alleen technologische expertise. Minstens zo belangrijk is dat ze complexe processen snel weten te doorgronden. TeamNETROM beschikt over diepgaande kennis van de business logica en is goed ingespeeld op de wensen en behoeften van Ziggo Zakelijk. Doordat de organisatie volledig is afgestemd op het snel op- en afbouwen van specialistische ontwikkelcapaciteit, is de leveringsbetrouwbaarheid erg hoog.