Een fan-score van 96%

Voor het vierde jaar op rij is NetRom Software één van de grote winnaars in de Giarte IT Xperience Monitor 2022. Met een fan-score van 96% en de hoogste Customer Satisfaction Score in de IT sector, scoort NetRom Software niet alleen beter dan in 2021, maar zelfs in de top 3 van de gehele benchmark! Hoe komt het nu dat klanten zo enthousiast zijn over NetRom? In een serie artikelen gaan wij dieper in op de resultaten van het onderzoek en leggen we uit hoe onze unieke – én positief gewaardeerde – werkwijze bijdraagt aan de fantastische resultaten.

Download de volledige Giarte ITX Monitor 2022

Vul hier jouw gegevens in en ontvang direct het volledige Giarte ITX Monitor rapport in jouw mailbox.

Verstuur formulier

Giarte IT Xperience Monitor (ITX)

Giarte doet al meer dan vijftien jaar onderzoek naar de menselijke ervaring binnen de IT. De IT Xperience Monitor (ITX) is dé jaarlijkse meting van klanttevredenheid over de dienstverlening van toonaangevende en snel opkomende IT-bedrijven in de Nederlandse markt. We zijn trots op onze scores en delen die graag met je.

<- Download hier gratis het volledige boek met de resultaten van de Giarte ITX Monitor 2022.

Unieke werkwijze leidt tot hoge klantwaardering

Han in ’t Veld, CEO Netrom: “We zijn ontzettend trots op de resultaten uit het Giarte onderzoek. Na de goede resultaten van de afgelopen jaren, keken we het onderzoek van dit jaar met vertrouwen tegemoet. Dat de resultaten nu nog beter zijn, bevestigt dat we met NetRom Software op de goede weg zijn richting een significante speler in de IT markt.”

Maar wat moeten IT-organisaties doen om écht het verschil te maken in de samenwerking? Uit wat voor deelgebieden bestaat de studie van Giarte? Wat zijn daarvan de resultaten voor NetRom? En hoe maakt NetRom écht het verschil om tot deze resultaten te komen? Op die vragen geven we antwoord in dit stuk.

De gedachte dat IT service providers niet worden betaald om klanten blij te maken, maar om IT-diensten zo efficiënt mogelijk te leveren hoorde je enkele jaren geleden vaker met uitbestedingsrelaties. Het idee dat klantbeleving niet samengaat met operational excellence is achterhaald. Marco Gianotten, CEO en oprichter van Giarte en de XLA methode, geeft aan dat operational excellence in IT dienstverlening pas echt werkt door klantbeleving, businessimpact en samenwerking centraal te stellen. Operational excellence is dan het resultaat (oftewel de ‘outcome’) en niet het doel.

Het Giarte onderzoeksmodel is afgeleid uit de data van het jarenlange onderzoek van Giarte naar tevredenheid binnen sourcingrelaties en uit een systematisch literatuurreview van onderzoek over klantloyaliteit in business-to-businessrelaties.

Het model gaat uit van drie pijlers: Output, Outcome en Monetized Performance Goals. De IT-organisatie wordt op al deze aspecten beoordeeld door haar klanten aan de hand van verschillende vragen. Op vlak van de pijler Outcome gaat het om de toegevoegde waarde die de klant ervaart. Er wordt in deze pijlers gekeken naar Customer Satisfaction, Tevredenheid en Business Relevantie.

De fan-score

De fan-score van Giarte wordt bepaald op basis van de vraag in hoeverre klanten NetRom zouden aanbevelen. Het is het percentage respondenten dat deze vraag met ‘yes’ of ‘absolutely’ hebben beantwoord. Hieruit blijkt dat uit alle ondervraagden verreweg de meerderheid dus een 'fan' is van de samenwerking met NetRom.

Voor het tweede jaar op rij heeft NetRom Software ook in 2022 een fan-score van 96% behaald. Extra trots zijn we erop dat alle respondenten positief hebben gereageerd op de aanbevelingsvraag.



Recommendation en Customer Satisfaction

Bij de recommendation score van Giarte wordt op de aanbevelingsvraag per antwoordmogelijkheid een puntentelling toegekend tussen de 0 en 100. Het gemiddelde hiervan is de recommendation score. Bij de Customer Delight Score wordt breder gekeken of klanten tevreden zijn met de samenwerking. Deze score brengt het vertrouwen, de verwachtingen en de mate van aanbeveling in kaart.

De recommendation score van NetRom is met 93 niet alleen ver boven het marktgemiddelde, het is zelfs de hoogste score in de gehele benchmark! Ook scoren we het hoogst in de Customer Delight Score van Giarte. Na een fantastische score in 2021 (88), hebben we hier in 2022 de lat nog hoger gelegd met een score van 89!



Hoe maakt NetRom écht het verschil

Het is onze missie om organisaties te helpen in het ontwikkelen van betere software met behulp van ervaren IT-professionals. Hoe we dat doen? Wij maken onze medewerkers blij. Zij zijn namelijk de drijvende kracht achter ons succes. Employee first = customer first!

Samen creëren we een werk- en leefomgeving die uitnodigt tot samenwerken, kennis delen en plezier beleven in wat we doen. Elkaar inspireren en motiveren. Dat zit in het DNA van ons team.

Wij werken met ‘high-output’ ontwikkelteams en een ‘teams-as-a-service’-model. Co-creatie met de klant staat centraal. Voor NetRom betekent dit meedenken en meebeslissen over de input en verantwoording nemen voor het geleverde resultaat. Daarbij zijn continue verbetering en optimalisatie van de klanttevredenheid belangrijke aandachtspunten.

Onze uitgebreide knowledge base vormt de grootste toegevoegde waarde. In meerdere technology stacks en in verschillende verticals. En door onze schaalgrootte zijn wij in staat om snel en eenvoudig wisselingen in behoefte aan ontwikkelcapaciteit en -expertise op te vangen.

En het aantrekken en behouden van talent is voor ons topprioriteit. Voor onze klanten betekent een duurzaam en getalenteerd team rust, vertrouwen en zekerheid dat innovatieve software van het hoogste niveau wordt ontwikkeld door enthousiaste en toegewijde mensen. We zijn ervan overtuigd dat dat direct bijdraagt aan onze hoge klanttevredenheid!


Klantcase Visma | Onguard

Tim Blok, CTO Visma | Onguard: “Wat wij verwachten van NetRom? Op de eerste plaats capaciteit en talent. Daar is NetRom goed in. Daarnaast helpt het als er loyaliteit bij de developers is. Sommigen van hen werken al meer dan tien jaar voor Visma | Onguard. Dat zorgt voor veel domeinkennis en een hoge kwaliteit. Natuurlijk is veel kennis bij je partner een goede zaak, maar we zorgen ook aan onze kant voor kennisborging, bijvoorbeeld door interne developers die nauw met NetRom samenwerken.”

“In het begin van de samenwerking was ik zelf developer bij Onguard,” blikt Blok terug. “Op dat moment werkte NetRom vooral zelfstandig aan de ontwikkeling van onze applicaties, in opdracht van alleen een product owner aan onze kant. In dat scenario was zelfstandig kunnen werken aan een nieuwe applicatie superefficiënt. Maar nu is de situatie anders en moet er juist intensief worden samengewerkt. Op dat vlak zijn er enorme stappen gezet.”

“De developers van NetRom sluiten nu gewoon aan in een call met een klant als die met technisch vragen zit. Tien jaar geleden was dat niet meteen denkbaar. De samenwerking tussen onze development teams en die van NetRom is ook vergemakkelijkt door de coronapandemie. Online samenwerken is normaal geworden en dat heeft de samenwerking verbeterd. En natuurlijk werken we tegenwoordig met digitale whiteboards ter vervanging van de wand met geeltjes.”

Lees meer over de samenwerking met Visma | Onguard in de case study >

Klik hier voor meer case studies >


Wat zeggen klanten over NetRom Software?

Onze klanten hebben veel mooie en positieve reacties gegeven in het onderzoek. Hier worden wij natuurlijk heel enthousiast van!




Meer weten?
NetRom biedt hoogwaardige dienstverlening in applicatiebouw, quality assurance en maintenance. Al 23 jaar werkt NetRom, in co-creatie, samen met toonaangevende opdrachtgevers in verschillende branches. Hierdoor biedt NetRom een enorme knowledge base en best practices in software ontwikkeling.

Heeft u een IT-vraagstuk waarvoor specifieke kennis is vereist? Bent u op zoek naar ontwikkelcapaciteit? Of wilt u meer weten of de NetRom dienstverlening bij uw bedrijf past? Wij denken graag met u mee.

Neem gerust contact met ons op via +31 (0)30 782 0111 voor meer informatie of het maken van een persoonlijke afspraak. Of maak eenvoudig een afspraak voor een online meeting op een tijdstip die goed voor u past.

Gerelateerde content:
- Klanten ervaren hoge output NetRom Software
- Een fanscore van 96%
- Hoogste score NetRom in Giarte ITX Monitor 2022

Case study: Boost je order-to-cash proces

Bij alle aandacht die uitgaat naar digitale transformatie, zou je zo over het hoofd kunnen zien dat inkoop, productie en sales gepaard gaan met facturen en financiële stromen. Naast een gezond IT-landschap is een gezonde cashflow noodzakelijk voor bedrijven om te kunnen overleven. En dat is precies waar Visma | Onguard klanten bij helpt.

Download hier de case study

Download de volledige Giarte ITX Monitor 2022

Vul hier jouw gegevens in en ontvang direct het volledige Giarte ITX Monitor rapport in jouw mailbox.

Verstuur formulier

Plan hier uw kennismakingsgesprek

of bel ons op +31 (0)30 782 0111.