Klanten ervaren hoge output NetRom
Voor het vierde jaar op rij is NetRom Software één van de grote winnaars in de Giarte IT Xperience Monitor. Zo is maar liefst 96% van onze klanten fan! En dragen we bewezen bij aan de groei van onze klanten. Dat bereik je alleen met een goede output. Waardoor behoort NetRom tot de top 3 van medium-sized IT-organisaties? In een serie artikelen gaan wij dieper in op de resultaten van het onderzoek en leggen we uit hoe onze unieke – én positief gewaardeerde – werkwijze bijdraagt aan de fantastische resultaten.

Giarte IT Xperience Monitor (ITX)
Giarte doet al meer dan vijftien jaar onderzoek naar de menselijke ervaring binnen de IT. De IT Xperience Monitor (ITX) is dé jaarlijkse meting van klanttevredenheid over de dienstverlening van toonaangevende en snel opkomende IT-bedrijven in de Nederlandse markt. We zijn trots op onze scores en delen die graag met je.
<- Download hier gratis het volledige boek met de resultaten van de Giarte ITX Monitor 2022.
Het begint met de juiste ‘fit’
“Een heldere projectomschrijving, een goede onboarding van het team met de klant, de juiste competenties aan boord en betrouwbaarheid van oplevering.” Deze en meer randvoorwaarden zijn volgens Ivan Roth, CCO van Netrom ontzettend belangrijk. Maar wat ons betreft is het allerbelangrijkste de juiste ‘fit’ tussen de klant en ons team creëren.”
Voor een goede output is het ook belangrijk dat de samenwerking met de klant goed verloopt. De sterkste indicator van een goede samenwerking is ‘Fit’: een goede culturele en operationele fit met de klant en een gedeelde visie op de samenwerking.
Een goede fit in de samenwerking leidt ook tot meer Business Relevantie voor de klant beschrijft Giarte in de laatste editie van haar onderzoek. “Wanneer klanten en IT-dienstverleners goed op elkaar aansluiten qua culturele fit, operationele fit en (gedeelde) toekomstvisie, draagt dat positief bij aan het vermogen van het IT-bedrijf om relevante outcomes voor de business van de klant te realiseren. Wanneer bijvoorbeeld de strategische visie en de doelstellingen van het IT-bedrijf op een lijn liggen met die van de uitbesteder, biedt dat het IT-bedrijf meer ruimte om mee te denken over het innovatievermogen en de flexibiliteit van de klantorganisatie. Bij een goede fit kan het IT-bedrijf de klant ook beter helpen om de strategische doelen te bereiken en de klantorganisatie in staat te stellen zich sneller aan te passen aan veranderende marktomstandigheden.”
Het Giarte onderzoeksmodel is afgeleid uit de data van het jarenlange onderzoek van Giarte naar tevredenheid binnen sourcingrelaties en uit een systematisch literatuurreview van onderzoek over klantloyaliteit in business-to-businessrelaties.
Het model gaat uit van drie pijlers: Output, Outcome en Monetized Performance Goals. De IT-organisatie wordt op al deze aspecten beoordeeld door haar klanten aan de hand van verschillende vragen. Output gaat over wat je creëert en levert. In het onderzoek wordt dit gemeten aan de hand van de competentiescore, customer focus en ‘fit.
Competentie, klantgerichtheid en fit
De competentiescore van Giarte bestaat uit het gemiddelde van vier indicatoren. Dit zijn bekwaamheid, zero repeat, betrouwbaarheid en continuous improvement. Met een algemene score van 87 hoort NetRom bij de top 3 medium-size bedrijven in Nederland.Ook op vlak van customer focus scoort NetRom ruim boven de benchmark. Deze customer focus wordt bepaald aan de hand van zes indicatoren: communicatie, empathie, bereidheid, transparantie, belangen en aanpassingsvermogen.

‘Fit’ in de samenwerking wordt in het onderzoek op 3 dimensies bekeken, waar NetRom op alle drie de onderdelen boven de benchmark scoort. Een bevestiging dat de teams door onze unieke werkwijze ontzettend goed aansluiten bij de cultuur en visie van de klant.

Hoe maakt NetRom écht het verschil
Wij krijgen regelmatig van klanten te horen dat ons team echt onderdeel is geworden van hun organisatie. Als een klant bijvoorbeeld iets te vieren heeft, dan vieren wij met ze mee. Samen met de opdrachtgever op onze campus in Roemenië en ook op afstand. Er wordt regelmatig een stukje taart gegeten in Roemenië. Wij hebben zelfs een werkgroep die onze teams voedt met informatie over Nederlandse actualiteiten. Wint Max weer een grand prix of speelt het favoriete voetbalteam van onze klant een belangrijke wedstijd dan wordt hier uiteraard een opmerking over gemaakt in de stand-up.We zetten zelf ook bewust in op klantgerichtheid. Door het teamgevoel met onze klanten is goede en transparante communicatie mogelijk. Inzichten en expertise vanuit verschillende invalshoeken worden met elkaar gedeeld. De betrokkenheid en commitment van onze ontwikkelaars is hoog. Het resultaat is een hoge betrouwbaarheid als het gaat om output en kwaliteit van de software.
Nieuwe klanten weten we snel te onboarden. Door onze loyale en ervaren medewerkers en onze schaalgrootte weten we bij elke nieuwe opdracht snel de juiste mensen bij elkaar te krijgen. We kunnen hierbij putten uit ontzettend veel ervaring in verschillende sectoren en technology stacks. Zo sluiten we snel aan bij de nieuwe opdrachtgever.
Klantcase VodafoneZiggo
De goede samenwerking tussen VodafoneZiggo, SIG, NetRom en Codaxy zorgt voor een hoge productiviteit en effectief management zodat nieuwe op maat gemaakte software binnen de propositie snel geleverd kan worden. Met deze ‘fit’ tussen belangrijke strategische partners en VodafoneZiggo kan de organisatie inspelen op de snel veranderende klantbehoeften.In de telecomsector ligt de time-to-market voor een nieuwe softwareproduct gemiddeld tussen de één en drie jaar. VodafoneZiggo is echter in staat om met een agile ontwikkelingsmethode de tijd tussen een nieuw idee en livegang te beperken tot 90 dagen, waarna incrementeel producten geleverd kunnen worden met een interval van twee weken.
“Vodafone Flex is een relatief nieuwe waardepropositie die pas een paar jaar geleden is begonnen en aanvankelijk slechts een tot twee diensten aanbood”, zegt Jo Smits, technisch productmanager van Vodafone Flex. “Nu hebben we bijna 10 diensten in een volledig geïntegreerd portaal.”
Lees meer over de samenwerking met VodafoneZiggo in de case study >
Klik hier voor meer case studies >
Wat zeggen klanten over NetRom Software?
Onze klanten hebben veel mooie en positieve reacties gegeven in het onderzoek. Hier worden wij natuurlijk heel enthousiast van!
Meer weten?
NetRom biedt hoogwaardige dienstverlening in applicatiebouw, quality assurance en maintenance. Al 23 jaar werkt NetRom, in co-creatie, samen met toonaangevende opdrachtgevers in verschillende branches. Hierdoor biedt NetRom een enorme knowledge base en best practices in software ontwikkeling.
Heeft u een IT-vraagstuk waarvoor specifieke kennis is vereist? Bent u op zoek naar ontwikkelcapaciteit? Of wilt u meer weten of de NetRom dienstverlening bij uw bedrijf past? Wij denken graag met u mee.
Neem gerust contact met ons op via +31 (0)30 782 0111 voor meer informatie of het maken van een persoonlijke afspraak. Of maak eenvoudig een afspraak voor een online meeting op een tijdstip die goed voor u past.
Gerelateerde content:
- Een fanscore van 96%
- Aanpak leidt tot groei klanten
- Hoogste score NetRom in Giarte ITX Monitor 2022


Case study: hoe in-house software ontwikkeling zorgt voor een hogere klantwaardering bij VodafoneZiggo
In deze case study delen we inzichten uit de samenwerking tussen VodafoneZiggo, Software Improvement Group (SIG) en NetRom Software. Het bouwen van in-house capaciteit voor softwareontwikkeling is het centrale thema op de agenda. Dit herkennen wij als een trend die een reeds groeiende verschuiving naar dienstverleners op het gebied van Outsourced Product Development (OPD) met vertical specific capabilities aanzienlijk heeft versneld.