15 juli 2021

5 OVERTUIGINGEN WAARDOOR NETROM OP EEN FAN SCORE KOMT VAN 96% IN DE GIARTE MONITOR

DOWNLOAD HIER DE GIARTE MONITOR OM 1 OVERZICHT TE KRIJGEN VAN ALLE IT PARTNERS

NetRom Software pakt voor het derde jaar op rij een koppositie in de Giarte ITX-monitor, dé jaarlijkse monitor van klantbeleving in de wereld van zakelijke IT. NetRom scoort vooral hoog op het gebied van klanttevredenheid. Onze Fan Score steeg dit jaar naar maar liefst 96%. Wil je weten hoe we dit voor elkaar hebben gekregen? Dat lees je hier.

#1 Zorgen voor een perfecte klik

Een goede samenwerking met onze klanten is een belangrijke voorwaarde om continu de allerbeste software te ontwikkelen. De grootste indicator van een goede samenwerking wordt in de ITX-monitor Fit genoemd. Dat kun je omschrijven als een goede culturele en operationele klik met je klant, in combinatie met een gedeelde visie op samenwerking. Tijdens de onboarding van nieuwe relaties brengen we gedetailleerd de sectorspecifieke kennis, klantbehoeften en klantvereisten in kaart. Zo zorgen we ervoor dat de juiste professionals uit ons team voor de klant aan de slag gaan. Geen programmeertaal of branche is ons vreemd (nou ja.. bijna dan). Die brede ervaring draagt bij aan een optimale klik, waarin we altijd herkennen wat iemand nodig heeft in het ontwikkelproces.

#2 Verplaatsen in de wereld van de klant

In de ITX-monitor scoren we hoog als het gaat om aanpassingsvermogen, bereidheid en communicatie. Daar zijn we trots op, omdat we ons de laatste jaren flink hebben ingezet om ons op deze thema’s te onderscheiden van de rest. Dat doen we onder andere door volledig open te staan voor de manier van werken die klanten prettig vinden: van Scrum en Agile tot meer traditionele werkmethoden. Zo kunnen klanten bij ons kiezen voor dedicated of blended Scrum-teams, en hebben we veel ervaring met het Nexus Framework waarin gewerkt wordt met gedistribueerde teams, die op verschillende locaties gelijktijdig werken aan één product.

#3 Focus op langetermijnrelaties

Klanten verwachten tegenwoordig dat een IT-provider structureel én over een langere periode bijdraagt aan hun organisatiedoelstellingen. Dat is voor NetRom vanzelfsprekend!

We scoren op alle indicatoren binnen klanttevredenheid in de top 5 – vooral als het gaat om klantgerichtheid scoren we hoog. En dat is precies waar het om gaat: altijd klaarstaan voor de klant, moeiteloos kunnen opschalen als dat nodig is en mee durven denken over de toekomst. Niet zo gek dus dat -statistisch gezien- iedere klant gemiddeld twaalf jaar bij ons klant blijft.

#4 Geen valse verwachtingen of beloftes

Wij zijn volledig verantwoordelijk voor het (micro)management van onze teams en werken continu aan het uitbreiden en behouden van onze collectieve kennisbank. Door deze kennis en hechte band met het team maken we realistische planningen en kunnen we de verwachtingen goed managen. NetRom scoort niet voor niets hoog op het gebied van verwachtingen en vertrouwen. We hechten veel waarde aan het nakomen van afspraken. Leveren we iets niet zoals gepland? Dan komt dit op onze rekening – uniek in de industrie.

#5 Goed zorgen voor medewerkers

Het aantrekken en behouden van talentvolle mensen staat voor NetRom centraal. We investeren voortdurend in ons team met een goed salaris en secundaire arbeidsvoorwaarden. Momenteel zijn we bezig met de ontwikkeling van de NetRom Campus. Dit wordt een omgeving waarin we zorgen voor uitstekende opleidings- en doorgroeimogelijkheden voor ons team, zodat we iedereen die bij ons werkt aanmoedigen om het allerbeste uit zichzelf te halen, iedere dag weer.

Na tien jaar dienstverband ontvangt een medewerker een horloge – momenteel zit die om de pols van maar liefst 110 medewerkers. Hun loyaliteit en ervaring is ontzettend waardevol: het levert veel extra deskundigheid en ervaring op voor onze klanten.

Download the case






Giarte doet al meer dan vijftien jaar onderzoek naar de menselijke ervaring binnen de IT. De IT Xperience Monitor (ITX) is dé jaarlijkse meting van klanttevredenheid over de dienstverlening van toonaangevende en snel opkomende IT-bedrijven in de Nederlandse markt. We zijn trots op onze scores en delen die graag met je. Download hier gratis het volledige boek met de resultaten van de Giarte ITX Monitor 2021.

Meer weten over de ITX Monitor van 2021?
Contact ronald@netrom.nl
of bel naar+31 (0)76 542 0740.