15 september 2020
5 REDENEN WAAROM NETROM CONCULLEGA’S OVERTREFT IN DE GIARTE IT EXPERIENCE BENCHMARK

De 2020 Giarte IT Experience Benchmark is dé graadmeter voor zakelijke IT dienstverlening. Giarte heeft de grootste benchmarkstudie van IT managed services in Nederland. Sinds 2002 leggen ze de ervaringen vast van klantorganisaties en hun serviceproviders. Jaarlijks doen er meer dan 40 bedrijven mee aan het onderzoek, waaronder NetRom.
DOWNLOAD HIER DE RESULTATEN VAN DE GIARTE BENCHMARK (PDF)
#1 Employee first = customer first
Het aantrekken en behouden van talentvolle mensen staat voor NetRom centraal. Met ons HR beleid investeren we voortdurend in onze mensen. Loyaliteit van onze professionals levert direct extra deskundigheid en ervaring op voor onze klanten.
Door dé NetRom Campus, een werk- en leefomgeving van maar liefst 30.000 m², creëren we een omgeving waarin we elkaar motiveren, stimuleren en inspireren.
De NetRom Academy zorgt voor uitstekende opleidings- en doorgroeimogelijkheden en zo dagen we onze mensen uit het allerbeste uit zichzelf te halen. Ons doel; De beste IT-werkgever in Roemenië zijn, met de grootste toegevoegde waarde voor onze klanten. Het resultaat; een personeelsverloop van slechts 4%.
#2 Het juiste team bij de juiste klant
Een essentieel verschil tussen NetRom en andere IT-leveranciers, is de mate waarin we sectorspecifieke kennis, klantbehoeften en -vereisten in kaart brengen. We gebruiken meer dan 200 parameters om de juiste NetRom professionals bij de juiste klanten te matchen. Dit gaat verder dan enkel de selectie. Wij zijn een constructieve samenwerkingspartner met een groot verantwoordelijkheidsgevoel. In tegenstelling tot het ‘remote staffing model’, sturen wij op de outcome. We werken niet voor maar mét onze klanten, dit noemen wij co-creatie. Het samen werken aan indrukwekkende resultaten en het nemen van verantwoordelijkheid op kwalitatief hoge output.

#3 Blink uit in in wat je doet
We gaan ervan uit dat een klant een beeld heeft van de functionele eisen van het gewenste eindproduct en vervolgens gaan wij ermee aan de slag. De NetRom propositie is daarom zeer gericht en blijft binnen de kern van het software-ontwikkelingsproces. Het ontwikkelen en onderhouden van de meest innovatieve software oplossingen door onze professionals, is het belangrijkste wat wij doen. Door onze klanten met een 8,8 beoordeeld en werd daarmee de hoogste score van het onderzoek.
De NetRom services bestaan uit:

#4 De agile werkwijze mét flexibiliteit
Negen van de tien projecten die wij uitvoeren, vinden plaats op basis van de Agile methodiek. We zorgen dat de aanpak perfect aansluit bij de manier van werken van de klant. Bij bepaalde klanten verloopt dit conform scrum principes, bij andere klanten passen we de werkwijze aan door volledig aan te sluiten op bestaande processen van de klant. Agile softwareontwikkeling is aan beide kanten investeren om de ultieme werkwijze op te starten. We zorgen samen voor de meeste efficiënte manier van werken, want alleen dan zijn wij overtuigd dat we het beste resultaat kunnen behalen. Natuurlijk zijn wij formeel en secuur als het gaat om procedures, documentatie en verslaglegging. Echter regelmatig stilstaan bij \'the bigger picture\' draagt ook bij aan het succes.

#5 Volledige testintegratie is een must!
Ons kwaliteitsbeleid is gebaseerd op heldere afspraken, gestructureerde communicatie en duidelijke checklists. NetRom beschikt over een aparte QA afdeling van 70 ISTQB gecertificeerde test engineers. Wij zijn groot voorstander van automatisch testen, Continuous Delivery en Continuous Integration (CI/CD) zien wij dan ook als verlengstuk van Agile en als enabler voor DevOps teams. Hierdoor creëren we een basis met snellere doorlooptijd, minder handmatig werken en directe feedback.
